补丁版本 发布日期 改变
Version 1.1[1]

变更日志

  • 谢恩艾米丽现在可以结婚了。他们每个人都有新的活动、音乐等等!
  • 结婚后的NPC现在在农场有一个独特的户外区域和行为。
  • 现在可以在创建角色时从5个不同的农场地图中进行选择。每个地图都着重不同的技能
  • 小屋”建筑。。。一个空房间,可以装饰,装满小桶等。
  • 磨坊”建筑。。。可以用一夜时间来把小麦变成面粉甜菜变成
  • 在完成社区中心组合或者重建Joja仓库的任务结束后,法师会提供搭建新的“魔法建筑”功能。当你进入铁路区域时,新的任务会被触发。
  • 添加了几个与上述任务相关的新建筑。“祝尼魔小屋”(魔法建筑)。祝尼魔将在祝尼魔小屋一定距离内收获庄稼,并将收获的庄稼运回小屋,方便您收集.
  • " “土方尖塔”建筑(魔法建筑)。一个永久的移动图腾移动到山上。
  • " “水方尖塔”建筑(魔法建筑)。一个永久的移动图腾移动到海滩。
  • "“金钟”建筑(魔法建筑)。防止杂草产卵和围栏腐烂在你的农场
  • 你现在可以通过罗宾的建筑菜单移动你的建筑。
  • 罗宾的新房子升级,为你的房子增加了一个地窖,并教你“木桶”制作配方。在地窖里,你可以用木桶陈酿奶酪和酒精,提高它们的质量。
  • "铱星“级质量现在可以达到商品,水果,饲料项目(如果你有植物学家特权)和动物产品。铱星级物品的价值是普通物品的两倍。
  • 村民现在很注重礼物的质量水平,但这只影响他们“喜欢”或“最爱”的礼物。
  • 加了咖啡,春夏作物和咖啡豆。豆子作为农产品和种子,类似于向日葵。
  • 一桶咖啡可以加5颗咖啡豆来煮咖啡。
  • 蜂蜜可以放在小桶里做蜂蜜酒。
  • 虚空蛋可以放在蛋黄酱机里制作虚空蛋黄酱。
  • 2条新鱼,“虚空鲑鱼”和“Slimejack”(这真的翻译不出来了)
  • 你现在可以选择用20种颜色中的一种来给你的衣服上色。
  • 邪恶的神龛,你可以在那里献祭来换取黑暗魔法。
  • 离婚。你可以在刘易斯的庄园里的一本小册子上登记。
  • 你现在可以在升级后的房子里贴墙纸了。
  • 当你击败了草原之王之旅,你现在可以在一个更难的模式重新开始,保留你的升级和硬币。
  • 2本新“丢失之书”
  • 科罗布斯现在出售“回程权杖”。。。作为永久移动回到农场的工具。
  • 在某人生日时送礼物永远不会让你的配偶嫉妒。
  • 皮埃尔现在出售一种“目录”家具,可以无限免费使用所有的墙纸和地板。
  • 罗宾现在出售一个“家具目录”家具项目,可以无限免费使用几乎所有的家具。
  • 如果你找到了银河之剑,你现在可以从马龙那里再买一把。
  • 你也可以购买银河匕首和银河之锤。
  • 史莱姆有机会掉落石化的史莱姆液
  • 添加了一个图形选项来显示“更清晰”的堆栈编号数字。(这个不知道……)
  • 你可以再一次在温室内部的边缘种植果树。

修改变动

  • 所有动物产品的价值增加了25%
  • 牧场主职业现在使动物产品的价值从10%增加了20%
  • 工匠职业现在增加了40%的手工艺品价值,从50%下降
  • 铁匠职业现在把金属条的价值从25%增加到50%
  • 现在蓝莓的价值从80元降到了50元
  • 现在杨桃的价值从800元降到了750元
  • 蔓越莓的价值现在是75元,低于130元
  • The value of Ancient Fruit is now 550g, down from 750g
  • Cranberry Seeds now sell for 60g, down from 120g (The price to buy them from the store is the same)
  • Fences take twice as long to decay
  • Sunflower can now be grown in the summer as well as the fall

Bug修复

  • Wild plums are now labeled as fruit.
  • Grandpa's Shrine should now always properly give the reward for reaching 4 candles.
  • Fixed issue where gathering an item with the "botanist" profession would fail if the inventory was full, even though the gold-level item was present in the inventory.
  • Slime charmer ring should now protect against giant slimes
  • You can no longer tap a stump
  • Fixed Joja Warehouse graphic issue in winter
  • "Check action"-mapped keys should now work to attach bait to a rod.
  • Rain ambient sound should no longer play in Sandy's Oasis under any conditions.
  • Your baby should now be properly born, even if you pass out in the mines on the eve of the birth.
  • Moonlight Jellies engagement crash
  • Galaxy sword should now be truly unloseable
  • You can no longer lose hay to a hopper because you have no silo.
  • You can no longer plant fruit trees off the farm.
  • “Attack” foods now properly give an attack buff.
  • Clay can no longer always be found one tile above a previously discovered clay spot.
  • Blue Jazz flowers in the refrigerator are now properly consumed in cooking recipes.
  • Fruit that drops when you chop a tree now properly stacks with fruit that drops when you shake a tree
  • Worm bins no longer continue to produce worms every 10 minutes after midnight
  • Jack-o-lanterns properly glow
  • Torches and other light sources held by player are now properly lit after saving/reloading
  • You will now see the final Joja cutscene if you switched to Joja after starting with the community center.
  • 为玛尼找回洞穴胡萝卜时,她只会从你身上拿走一根
  • Fixed strange behaviors when picking up certain items with a full inventory.
  • 当放置炸弹后玩家离开该区域时,产生的碎片将不再错误地出现在新区域中.
  • Watering a trough in a slime hutch will now have no effect on the troughs in other slime hutches.
  • 使用求雨图腾然后迅速进入你的房子时不会再导致你卡到墙里.
  • The stone floor now look correct in any configuration.
  • 小修小补.
  • 排版修复

除了新的农场地图外,1.1更新中的所有新内容都可在现有的存档中继续使用。只有当你想在一张新的农场地图上玩时才需要重新制作一个新角色。

注意:新的平衡变化修正了一些异常作物的价值(这些作物的价值远远高于其他所有作物)我不想让Stardew Valley使玩家“被迫”进入一种“非常规”的赚钱方式。我觉得有很多不同的赚钱选择更有趣。不过,我知道在这一点上,种植蓝莓和酿造上古果酒是Stardew文化的一部分,所以我确信它们仍然是非常有利可图的选择。但这些变化应该会让玩家觉得他们还有更多的赚钱选择

我希望你喜欢新的更新!

请注意,某些mods可能与新的更新不兼容

-ConcernedApe

Version 1.07[2] 2016.4.14

(稳定版) 2016.3.31

(BETA版)

1.07 修改/修复

游戏性方面:
  • 现在配偶们们在节日期间(大多数时候)有着独特的对话,而非一般的对话.
  • 配偶将在月光水母起舞时站在你身旁.
  • 当你和某人结婚是,他们的父母/亲戚的对话会有改变.
  • 山姆,塞巴斯蒂安阿比盖尔现在在你和他们结婚后的星期五去星之果实餐吧.
  • 配偶们不会再雨天离开,除非他们得去工作.
  • 果树会随着年龄的增长产生更高质量的果实(一年一次,直到金星)
  • 果树现在通过摇动来收获果实.
  • 闪电现在对果树有独特的影响.
  • 闪电更有可能击中树木农作物,但现在避雷针有很好的机会拦截闪电(如果它们还没有在制造电池组的话)
  • 煤炭窑现在需要10块木材来生产1块煤炭而不是20块.
  • 友好达到了满后,不在衰退.(我也不知道怎么翻译,原文:Maxed-out friendship levels will no longer decay)
  • 添加了另一个数字到送货单上.
  • 矿井中晕倒惩罚力度减少,损失最多5000g,物品损失概率降低,不再会丢失戒指银河之剑.
  • 指定后的方向键可以在草原之王的冒险之旅中使用.
  • 现在你可以在草原之王的冒险之旅中捡到在地图边缘的物品.
  • 可结婚村民的最后两颗红心在你送上花束之前都是灰色的.
  • 威利现在喜欢吃鱼料理了.
  • 探险家公会现在出售消灭怪物的目标的奖励在你解锁它们以后.
  • 加入硬件鼠标光标选项.
修复bugs:
  • 留在农场宝箱里的工具不算丢失.
  • 虞美人被正确的使用在虞美人籽松糕中.
  • 不再错误的消耗陷阱浮标(点击后使其消失并发出奇怪的声音)
  • 当没有生长激素时,技能不再导致25%的加速,加速效果现在适用于长得非常缓慢的农作物.
  • 修复向日葵种子JOJA超市的价格.
  • 宝箱不再出现在床上在你升级房子以后.
  • 改进了游戏设置中的物品放置,现在可以选择物品放置选择器.
  • 雪山药不再出现在沙漠中了.
  • 海参会正确的出现在航运菜单的捕鱼标签上.
  • 动物不再被卡在放置在谷仓门右侧的栅栏上.
  • 各种小错误修复.
  • 对话的轻微改动/修正.
Version 1.06[3] 2016.3.20

1.06 修改/修复

  • 为所有配偶增加了独特的对话.
  • 配偶们现在在周一出门.
  • 大多数动物制品的价值增加了.
  • 冬青树现在有毒了.
  • 失踪事件问题不应该再发生了.
  • 小错误/语法/图形修复.
Version 1.051b[4] 2016.3.17

1.051b 修改/修复

Version 1.051[5] 2016.3.12

(修复软件)

1.051 修改/修复

  • 修正了奇怪的矩形照明问题.
  • 铺地板现在可以通过炸弹移除.
  • 你可以按下菜单"按钮"(
    Esc
    E
    默认下)结束是/否对话
  • 如果没有其他功能映射到
    Y
    则在是/否问题中选择"是"
  • 您可以使用背包菜单上的触发器按钮在收集包菜单中导航。
  • 小修小补.
  • 更多彩蛋.
Version 1.05[6] March 9th, 2016 (RELEASE)

March 4th, 2016 (BETA)

1.05 游戏内容 添加/更改

  • 还原了一个"消失"的谢恩事件.
  • 将地震该到了夏季月3日,为了表明是季节变化使农作物死亡.
  • 增加在头骨山洞中找到铱矿石的几率,每下十层,这种几率显著增加.
  • 在"选项"中添加了放大/缩小选项卡.
  • 添加了用于改变环境音量于人物音量的音量滑块.
  • 增加了"雪透明度"滑块.
  • 添加了关闭闪光效果的按钮.
  • 加入了照明质量选项
  • 增加了任务"老鼠问题"以开启社区中心的收集包.

Bug修复

  • 莉亚的日程安排被确定下来.
  • 有工作的配偶不再会被困在公共汽车区.
  • 制造铺地板装修农舍不再造成混乱.
  • 未知NPC将不会出现在日历上直到你遇到他们.
  • 法式田螺, 海鲜杂烩汤 这样的食物现在将给予你钓鱼技能增益.
  • You now truly cannot pass the bouncer.
  • You can no longer get stuck trying to board the bus
  • Fixed issue with invisible trees preventing interaction with tiles.
  • Dead flowers no longer affect honey.
  • You can now dance with your spouse at the Flower Dance.
  • Game should now properly pause when steam overlay is active.
  • Fixed issue where inactive window was still responding to input.
  • Fixed fertilizer prices in Pierre's shop.
  • Fixed Fector's Challenge
  • You can now press the toolbar shortcut keys (
    1
    ,
    2
    ,
    3
    , etc. by default) to change the active slot while the inventory menu is up.
  • Iron ore nodes can no longer be removed, only destroyed.
  • Dog should no longer sit on chests...
  • Spouses less likely to run away into the dark abyss.
  • Naming your child after an NPC should no longer cause issues.
  • Fixed issue where recipes would sometimes consume more ingredients than they should.
  • Fixed crashes in certain cutscenes, when certain dialogue options were chosen.
  • Many small bug and typo fixes.
Version 1.04[7] March 1, 2016

1.04 Gameplay Additions/Changes

  • Added a randomize character button to the character creation screen.
  • Robin now sells crafting recipes for "Wood Floor", "Stone Floor", and "Stepping Stone Path".
  • Added a secret new way to modify a rare item.
  • Increased grass growth rate.
  • Increased forage spawn possibilities, and made it much less likely for forage to spawn behind trees.
  • Reduced value of honey from 200g to 100g.
  • Raised clint's ore prices.
  • Inventory menus now indicate which slot is the "active slot".
  • Made the meteroite look snazzier.

Bug Fixes

  • Fixed problem with swinging sword while riding horse.
  • Fixed strange lighting behavior when holding torches.
  • Fixed problem where stone fence was spawning debris.
  • Spouse should no longer get stuck on their way to town.
  • Wild seeds now produce the proper produce when in the greenhouse.
  • Secret gift exchange should now work properly.
  • All scarecrows now give reports on their crow-scaring activity.
  • Bouncer is now truly impassable.
  • Trees no longer grow directly in front of warp statues.
  • Willy's shop no longer counts as water.
  • The meteor should no longer appear in pond or buildings.
  • If an object is ever directly underneath you, preventing you from moving, right click to remove it.
  • Mariner and Luremaster professions should now work properly
  • Tappers are now properly destroyed by bombs.
  • Fixed bathing hairstyle inconsistency.
  • Fixed various item duplication and stacking issues.
  • Poppyseed Muffin now actually looks like a muffin.
  • Quest items should no longer disappear when you die.
  • You can no longer give quest items to the wrong person.
  • The Skull Cave quest can no longer be completed before receiving the actual journal entry.
Version 1.03[8] February 28, 2016

1.03 Gameplay Additions/Changes

  • The cooking menu now looks for items in your refrigerator as well as your inventory.
  • Scarecrow range reduce to 8 tiles radius.
  • The price of mayonnaise and other artisan animal products now increased by the rancher profession.
  • Once you befriend someone to 2 hearts, their room is permanently unlocked, even if you go below 2 hearts again.

Bug Fixes

  • Fixed duplicate item issue in the mines.
  • Ladders should no longer spawn underneath the player, locking them in place.
  • Fixed problems with the Community Center menu. You can now throw items down and delete them (
    Delete
    key) in the Community Center menu.
  • Fixed item quality exploit.
  • You can now throw items down while in the crafting menu.
  • If you destroy the stable, you can now rebuild it.
  • Spa won't recharge you while the game is paused (e.g. steam overlay up).
  • Fixed problems with the Stardew Valley Fair fishing game.
  • Various stability fixes.
Version 1.02[9] February 27, 2016

1.02 Changes/Fixes

  • If you never received your pet, you will now have another opportunity.
  • When you go to sleep, the game now checks if any of your essential tools are missing. If so, they will appear next to your bed in the morning.
  • The game now properly saves on level-up nights.
  • Eating skill food and then going to bed on a level-up night works properly now.
  • Fixed problem where completing the Crafts Room while standing in certain locations causes your character to get stuck.
  • Player character should now walk correctly while in a cutscene after drinking coffee.
  • Removed an item duplication exploit.
  • Forage items should no longer spawn in the woods above the beach.
  • Fixed Crab Pot problem (again)
  • Fixed exploding armchair bug.
  • Relaxing in the spa with your menu up no longer restores energy.
  • Removed Leah's doppelganger.
  • Debris should no longer spawn in the pathway between farm & forest.
  • Fixed disappearing tapper problem.
  • Fixed a few minor graphics problems & dialogue typos.
  • Other minor issues (spoilers)
  • Tools being upgraded no longer erroneously considered "missing"
  • Clay duplication bug fixed
  • Pet cutscene won't refer to the "cat" as a "dog" anymore.
  • Leah's 10-heart event fixed
  • Pepper Popper recipe now requires cheese.
Version 1.01[10] February 26, 2016

1.01 Changes/Fixes

  • Fixed random crash when going to sleep after getting your pet
  • Sound effect volume now properly applied on load
  • 'Error item' should no longer appear for sale in the Saloon
  • Z
    key is now bind-able
  • No longer possible to exit the Community Center menus while holding an item.
  • Finding your first artifact from a geode no longer destroys remaining held geodes.
  • Mature wild crops no longer disappear on day of load.
  • Crab pots can now be placed and removed without issue.
  • Fixed crash when inspecting chests in the mines.
  • You can no longer place chests in the mines
  • Tree seeds no longer incorrectly show a "Wrong Season" message
  • Fixed some map issues
Version 1.0[11] February 26, 2016

Release Build

  • Stardew Valley released.

Sources

5.0
2人评价
avatar